Brezplačna pomoč: 080 99 82

Blog

2 najboljši sestavini za dieto brez ogljikovih hidratov

Če ste športno aktivni in simpatizirate s keto dieto, torej z manjšim vnosom ogljikovih hidratov, bosta te 2 sestavini dvignili vašo energijo in vzdržljivost na višjo raven: MCT olje (srednje verižne maščobe) in aminokislina L-karnitin. Obe lahko bistveno izboljšata vaše kurjenje maščob za energijo in proizvajanje ketonov.

Če ste na keto(geni) dieti ali vsaj na dieti z znižanim vnosom ogljikovih hidratov, večina kalorij, ki jih zaužijete, sloni na maščobah. Vaš cilj je namreč, da vaše telo namesto sladkorja (glukoze) za energijo porablja maščobo. Tako lahko dosežete bolj definirano telo, obenem pa povečate vzdržljivost, saj telo navadite na to, da za daljšo aktivnost učinkovito uporablja maščobo.

Kaj je takrat najbolje jemati kot pomoč, da boste učinkovito in hitreje proizvajali ketone, iz maščobe pridobljeno gorivo za vaše telo? L-karnitin in MCT (srednje verižni trigliceridi).

Zakaj L-karnitin?

Večina maščob, ki jih pojemo, so po zgradbi večje molekule, tako imenovane dolgoverižni trigliceridi. Tako velike molekule ne morejo brez pomoči vstopati v tisti del celice, ki je zadolžen, da jih pokuri – v mitohondrij. Za to nujno potrebujejo aminokislino L-karnitin, ki je kot kamionček, ki ponese dolgoverižne maščobe na kurjenje v celično kurilnico. Brez L-karnitina ni kurjenja maščob!

L-karnitin naravno nastaja v jetrih, ampak nam ga v določenih primerih lahko začne primanjkovati:

  • ob pomanjkanju določenih hranil (beljakovin, vitaminov C, B3 in B6 ter železa),
  • zaradi stresa (povečana poraba vitaminov),
  • zamaščenih jeter (neoptimalno delovanje jeter) ali
  • povečanih potreb (ketoza).

Če vam primanjkuje L-karnitina, bo ves trud zaman. Z dodajanjem L-karnitina se tveganju, da vaše telo ne bo uspelo učinkovito pokuriti maščob in da boste zato tudi prehitro izčrpani, izognete.

Zakaj MCT olje?

MCT oziroma srednje verižni trigliceridi (maščobe) so tako posebne maščobe predvsem zaradi svoje majhnosti, zaradi česar hitreje prispejo do jeter na kurjenje. Ker so tako hitro dostopne, jih naše telo tudi na hitro porabi za proizvodnjo energije in ketonov. V tem se MCT bistveno razlikujejo od dolgoverižnih maščob (teh, ki jih pojemo največ).

Dolgoverižne maščobe gredo skozi precej bolj kompliciran postopek, preden jih lahko uporabimo: po tem, ko jih obdelata žolč in encim lipaza, gredo na dolgo ovinkasto pot prek limfnega sistema, preden končno prispejo do jeter. Vse to MCT preskočijo.

Dodajanje MCT olja v prehrano z nižjim vnosom ogljikovih hidratov je zato odlična izbira, če želite:

  • hitro dostopno energijo,
  • večjo vzdržljivost,
  • mentalni fokus ter
  • omiliti fazo prehoda v ketozo (simptome tako imenovane keto gripe – po angleško »keto flu«).

Tako L-karnitin kot MCT olje dobite v novem Keto Power pack, ki vsebuje:

  • L-Carnitine Power Shots, »šotse« oziroma viale z L-karnitinom vrhunske švicarske kakovosti Carnipure in
  • Keto Drink z okusom kokosa, ki vsebuje MCT olje v prahu visoke koncentracije, pridobljeno iz kokosa.
Back to blog