Brezplačna pomoč: 080 99 82

Blog

Zakaj so MCT maščobe najboljše gorivo, ko si na keto dieti

Če strnemo, srednjeverižne trigliceride (medium chain triglycerides - MCT) lahko naše telo uporabi za energijo izjemno hitro, ne da bi za to potrebovalo žolč in encim lipazo, da jih razbije, ali L-karnitina, da jih pokuri za energijo. Po tem se MCT maščobe najbolj razlikujejo od večine maščob, ki jih zaužijemo s hrano in ki so dolgoverižni trigliceridi.

Začnimo z osnovami: ko smo na keto(nski) dieti, drastično zmanjšamo zaužite ogljikove hidrate, zato da bi telo prisilili, da namesto sladkorja (iz ogljikovih hidratov) začne uporabljati maščobo za energijo. Naša telesa (natančneje jetra) spremenijo maščobo v ketone, molekule, ki zagotavljajo energijo našim celicam, ko ni na voljo sladkorja (glukoze). 

Zakaj telo ne more direktno uporabiti maščob? Zato ker ne morejo prehajati v možgane tako kot sladkor (glukoza) ali ketoni. Možgani pa so zelo lačen organ, zato potrebujejo stalno preskrbo z glukozo - ali ketoni.

MCT maščobe pomagajo prej doseči stanje ketoze

Študije* kažejo, da MCT maščobe pomagajo pri hitrejšem doseganju ketoze (stanja, ko telo proizvaja ketone) med keto dieto, obenem pa je energija, ki izhaja iz ketonov, prej na voljo telesu (v primerjavi z uživanjem »običajnih« maščob, ki so povečini dolgoverižni trigliceridi).

Tako tudi skrajšamo fazo prehoda, ko se telo prilagaja na novo gorivo in prehaja iz glukoze na uporabo ketonov.

Manj simptomov keto »gripe«

Ker MCT maščobe pomagajo pri hitrejšem prehodu v ketozo in hitro razpoložljivi energiji, bodo tudi simptomi prehajanja v ketozo, kot so utrujenost, mišični krči in glavoboli, manj izraženi.

Kako jim to uspe? Ker MCT maščobe preskočijo vrsto, ko gre za absorpcijo in razpoložljivost telesu – te molekule so dovolj majhne, da jih lahko naše telo uporabi tudi brez uporabe vrste biokemičnih orodij, kot to počne z običajnimi maščobami.


NAJVEČJE RAZLIKE MED MCT in LCT maščobami (dolgoverižnimi trigliceridi = večina zaužitih maščob)

MCTs (medium chain triglycerides)

LCTs (long chain triglycerides)

Srednjeverižne maščobe = manjše molekule = telo jih lahko hitro in preprosto uporabi

Dolgoverižne maščobe = večje molekule = telo potrebuje več časa, da jih lahko uporabi

Prednostno uporabljene za energijo

Prednostno uporabljene za skladiščenje maščobe

Neposredna absorpcija (iz črevesja v krvni obtok do jeter)

Dolga pot skozi limfni sistem do krvnega obtoka in jeter

Ni potrebe po žolču (da jih razbije v manjše maščobne kapljice/naredi emulzijo)

Žolč je potreben

Ni potrebe po encimu lipaza, da jih nadalje razbije

Lipaza je potrebna

Ni potrebe po L-karnitinu

L-karnitin je potreben, da jih ponese v mitohondrije (del celice, kjer poteka kurjenje maščob in proizvodnja energije)


KETO drink – visoko kakovostne maščobe MCT in podpora jetrom

KETO Drink je energijski presežek, ki ga potrebujemo, ko smo na keto dieti. Ne le, da vsebuje visoko kakovostne maščobe MCT, pridobljene iz kokosa, ampak tudi magnezij proti mišičnim krčem in yerba (amet) čaj proti umski in telesni utrujenosti ter vseh 13 esencialnih vitaminov.

Tako pomaga tudi pri morebitnemu pomanjkanju vitaminov, ki lahko nastopi ob drastičnemu zmanjšanju zaužitih ogljikovih hidratov, ki so bogat vir vitaminov.

Nenazadnje, s pomočjo dodanega holina KETO drink podpira tudi glavni organ, odgovoren za proizvodnjo ketonov – jetra. Jetra pa ne sintetizirajo le ketonov, ampak tudi L-karnitin, aminokislino, ki je nujno potrebna za kurjenje večine zaužitih maščob (ki so, kot rečeno, dolgoverižne).

L-karnitin je namreč prevozno sredstvo, ki jih ponese v mitohondrije - celične tovarne energije na kurjenje. Poleg tega jetra proizvajajo tudi žolč, ki je ključnega pomena pri prebavi večine zaužitih maščob (ki so, če ponovimo – dolgoverižne).

Ko ste na ketozi, morate očitno dobro poskrbeti tudi za jetra. KETO drink poskrbi tudi za to.

_____________________________________________________________________________________

* Cliff J. d C. Harvey, Grant M. Schofield, Micalla Williden, and Joseph A. McQuillan, “The Effect of Medium Chain Triglycerides on Time to Nutritional Ketosis and Symptoms of Keto-Induction in Healthy Adults: A Randomised Controlled Clinical Trial,” Journal of Nutrition and Metabolism, vol. 2018.

Back to blog